برای حفظ بازار جهانی زعفران چه باید کرد؟
دغدغه حفظ بازار جهانی محصول زعفران در رقابت با رقبا با افزایش عملکرد در سطح، ارتقای کمی و کیفی، ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت و تمرکز بر فرآوردههای جانبی رفع میشود.
به گزارش پایگاه خبری کشاورز نگار به نقل از ایسنا، علی حسینی عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران گفت: به جای اینکه به طور مداوم بگوییم برخی کشورها زعفران ایران را میبرند، باید به فکر افزایش عملکرد در سطح، ارتقای کمی و کیفی محصول زعفران، ایجاد صنایع تبدیلی و تقویت فرآوری آن باشیم.
حسینی با بیان اینکه ۱۰ تا ۱۵ روز دیگر زعفران نو وارد بازار میشود، گفت: باید بپذیریم عملکرد ما در واحد سطح در مزرعه پایین و نسبت به گذشته ۴۰ تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.
حسینی افزود: کسانی که دغدغه محصول زعفران را دارند باید وارد کار شوند. به جای اینکه در مورد قیمت صحبت کنیم یا اینکه به طور مداوم بگوییم برخی کشورها زعفران ایران را میبرند باید به فکر افزایش عملکرد در سطح و ارتقای کمی و کیفی محصولاتمان باشیم و دادهها را بهتر رصد کنیم.
عضو هیات رئیسه شورای ملی زعفران این سوال را مطرح کرد چرا فرآوری زعفرانهایمان به کشورهای دیگری سپرده میشود مگر در داخل کشور علم و توانایی فرآوری این محصول را نداریم؟ چرا کسی پیگیر این موضوع نمیشود؟ البته برخی هم با طرح این سوالات ابراز ناراحتی میکنند.
حسینی تصریح کرد: باید کاری کنیم تا سرمایه ملی هدر نرود و دستاوردی هم در این زمینه داشته باشیم. باید امید را در دل کشاورزان زنده نگه داریم. صنایع تبدیلی ایجاد و آنها را توسعه دهیم تا کشاورز دغدغه محصول تولیدی خود را نداشته باشد.
حسینی خاطرنشان کرد: به جای خام فروشی در زعفران بهتر است بر روی تولید فرآوردههای جانبی زعفران تمرکز کنیم.
برچسب ها :زعفران ، صادرات زعفران
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0